Journal of Cultural and Creative Industries

Journal of Cultural and Creative Industries

La misión de la revista es difundir trabajos de investigación centrados fundamentalmente en la dirección y administración de empresas y organizaciones incluidas dentro de las industrias culturales y creativas, así como también trabajos de investigación relacionados otras disciplinas científicas que traten aspectos relevantes para estas industrias. Esta revista se plantea dentro del plan de actividades de la Cátedra Iberoamericana Alejandro Roemmers de Industrias Culturales y Creativas de la Universidad Miguel Hernández y su público objetivo está formado fundamentalmente por los países iberoamericanos.


JCCI is an international, open-access, peer-reviewed and refereed multidisciplinary research, dedicated to serve the society by the global dissemination of information through an unparalleled commitment to quality, reliability, and innovation and research work journal in the field of cultural and creative industries. CCIBR welcomes and acknowledges high quality theoretical and empirical original research papers, case studies, review papers, literature reviews, book reviews, conceptual framework, analytical and simulation models, technical notes from researchers, academicians, professional, practitioners and students from all over the world. The main objective of JCCI is to facilitate scholarly works and discussions related to academic research and practical insights from the field of cultural and creative industries (CCI).

The journal aims to reach both professional and academic audience and to bring together interdisciplinary and multinational perspectives.

  • Editorial: Universidad Miguel Hernández de Elche.
  • ISSN: 26608294.
  • Área de conocimiento 1: D. CIENCIAS SOCIALES Y JURÍDICAS, D16. Ciencias Empresariales, 650. Organización de Empresas.
  • Indexación y calidad:
  • Tipo de Acceso: Acceso Abierto.
  • Rutas de publicación: Verde.
  • Formatos disponibles: PDF.
  • Periodicidad: anual.
  • Impacto:
  • Se puede adquirir el ejemplar en formato papel de la revista: No.

Acceso a los contenidos en la página del editor




Volver a la página anterior