El ELECTRONIC JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATIONAL PSYCHOLOGY (Revista electrónica de Investigación Psicoeducativa y Psicopedagógica) fue fundada en 2003, y está editada conjuntamente el GI HUM-746 y la Editorial Universidad de Almería (España) y patrocinada por el Ilustre colegio Oficial de Psicología de Andalucía Oriental (España)
Nació con vocación de convertirse en un referente nacional e internacional de la Psicología de la Educación, para acercar este conocimiento entre académicos y profesionales aplicados, en el ámbito de la Psicología Educativa académica y profesional. Por ello, nuestra revista está especialmente dirigida tanto a investigadores como a profesionales aplicados en dichos ámbitos.
En la actualidad, editamos tres números al año, con artículos en inglés y español, en Abril, Septiembre, y Diciembre, hasta un total de 30 artículos.
Se admiten trabajos tanto de investigación aplicada (trabajos teóricos y empíricos), como de aplicaciones prácticas (reflexiones, experiencias profesionales, materiales de innovación tecnológica, material de evaluación e intervención). El proceso de selección y revisión sigue las normas internacionales de igualdad, anonimato y calidad. Para ello, existen revisores hispano-parlantes y anglosajones, del ámbito académico y profesional, de reconocido prestigio investigador y/o profesional.
The ELECTRONIC JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATIONAL PSYCHOLOGY was founded in 2003. Published jointly by Research Group HUM-746 and the UAL University Press (University of Almeria, Spain), it is also sponsored by the Psychology Society of East Andalusia (Spain).
From the start, its aim has been to emerge as a national and international standard in Educational Psychology, bringing together the knowledge of scholars and applied professionals in this field. With this in mind, our journal seeks to address both researchers and practitioners who work in the spheres of education and psychology.
At this time we publish three issues per year, in April, September and December, for a maximum total of 30 articles each year, in English and Spanish.
The journal welcomes papers from the perspective of applied research (theoretical and empirical studies) and from practical applications (reflections, professional experiences, technological innovations, assessment and intervention material). The selection and review process follows international norms for equality, anonymity and quality. For this reason, the journal boasts Spanish- and English-speaking reviewers with recognized research and/or professional expertise, who come from the spheres of academia and professional practice.